Direktlänk till inlägg 6 augusti 2008

Människor är svåra att förstå sig på......

Av Enzo - 6 augusti 2008 18:09

Idag blev det till att stiga upp lite tidigare. Husse skulle jobba och innan dess skulle matte hämtas upp på sitt jobb. Sedan körde matte, jag och E+T vidare till mattemor.

Efter en stund gick vi till skogen. Det var härligt att komma ut och jag kände mig förväntansfull, jag såg att matte tog med spårselen.

Mattemor la spåret åt mig, men hon visste nog inte hur duktig jag är, för det var lite för enkelt;).

En bit ifrån skogen hittade människovalparna en agilitybana(eller lekplats som människorna säger). Där stannade de och lekte och jag låg bredvid med min tennisboll. När vi skulle gå hittade inte matte min tennisboll. Trots att både matte, valparna och mattemor letade och letade kunde de inte hitta den. Men jag ska berätta en hemlis.....Hahaha, jag har grävt ner den, på ett säkert ställe. Jag berättade inte var den finns, trots att matte sa - LETA BOLLEN!


Tillbaka hos mattemor var jag trots promenad och ett kort spår inte tillräckligt trött. Mattemor höll på att fixa lunch, men när hon skulle hämta något i ett annat rum, det var då jag passade på......att stjäla en påse morötter och en grytlapp att lägga i trädgården. Med andra ord försökte jag "aktivera min människa". Förstår mig inte på matte, här försökte jag lägga ett spår åt henne och hon uppskattade det inte alls.....*suck*, ibland blir man så besviken.

Matte har förövrigt haft två hundar tidigare, men ingen har varit så omöjlig som jag, påstår hon. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det? Hon säger att jag kräver mycket aktivering och att hon försöker ge mig det, men att hon samtidigt är rädd att jag ska bli överaktiverad och stressad.

Det är inte alltid lätt att vara ägare till en människa.......


Hur är era människor? Lika svåra att förstå sig på, som min är?


KRAMAR // Enzo





 
 
Irra

Irra

7 augusti 2008 00:06

Hejsan Enzo!

Va kul att du lägger spår till din matte! Men varför fattar hon inte??!! Men, det hade nog inte min heller gjort! Dom är bara såååå tröga ibland... *suck*
Jag gjorde fint här hemma i fm, hittade lappen som har suttit på dörren till brevbäraren o skulle lägga den i pappersinsamlingen men var bara tvungen att göra den lite mindre först o sen glömde jag bitarna på golvet... Så när matte kom hem blev hon lite sur, förstår inte varför... *förvånad*

//kram

http://denvilda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Enzo - 5 november 2008 12:19

Idag tänker jag lite extra på dig Enzo, jag har tittat på foto från sommaren. Jag har nog fortfarande inte fattat för allt gick så fort. Men vi saknar dig så mycket! Lillmatte gråter ofta och längtar efter dig och idag har det kommit över mig också, ...

Av Enzo - 2 oktober 2008 13:17

Detta som egentligen var Enzos blogg...... Som skulle handla om hans liv. Nu blev det så här istället. Det är så tråkigt och saknaden efter honom är så stor. Jag saknar våra långa promenader, träningen,sällskapet, hans glädje när man kom hem, alla my...

Av Enzo - 4 september 2008 12:32

ENZO JAG ÄLSKAR DIG!!!! Varför blev det så här? Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Du finns överallt, vad jag änn gör så är du "där". Glöm aldrig att vi älskar och saknar dig! Du får det bättre så här, slipper lida.... vi ville inte att du s...

Av Enzo - 1 september 2008 09:26

Voff! Förlåt jag ska sluta att lova, att jag ska bli bättre på att blogga, när jag inte kan hålla det. Tiden räcker inte alltid till, matte och husse jobbar, barnen ska ha sin tid och så är det ju jag som vill ha min tid =O). Promenader, kel, och hjä...

Av Enzo - 22 augusti 2008 10:31

HEJ!! Oj, vad det har uppdaterats dåligt *skäms*. Nu är vardagen tillbaka igen jobb, dagis och skola..... Eftersom matte oftast jobbar nätter, har jag matte hemma för mig själv om dagarna och det tycker jag är jätte mysigt. Innan husse och människova...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards