Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Ensam hemma och förhårdnader....

Av Enzo - 9 augusti 2008 21:46

VOFF!

Imorse bestämde matte och husse att de skulle följa med mattemor & mattefar på en liten utflykt ner mot Österlen. Närmare bestämt till Christinehof för att titta på Nordiskt mästerskap i fårvallning. Jag låg förväntansfullt och lyssnade när matte och husse diskuterade om jag skulle följa med eller inte. De sa att de var rädda att jag skulle störa hundarna och att ligga i bilen skulle bli för varmt. * Suck* varför skulle jag störa? Försökte med alla medel att få till mitt gulligaste jag, och mina ledsna ögon. Men förgäves, matte och husse hade redan bestämt att jag skulle vara hemma och vakta huset. Med den vanliga motiveringen -du är ju nästan aldrig ensam hemma och behöver träna, blablabla........

Ja ja,  jag fick åtminstone en långpromenad och lite lydnadsträning innan de körde. Dessutom gick ju tiden ganska fort, då jag mestadels sov....


Från det ena till det andra, så har jag börjat få förhårdnader på "armågarna". Matte säger att jag får det pga att jag ligger direkt på det hårda golvet. Favorit stället, nu när det är sommar och varmt, är att ligga på klinkergolvet i hallen. Där är det svalt och skönt och att matte och husse har bäddat mjukt och skönt på andra ställen, det bryr jag mig inte ett dugg om. Möjligen ligger jag där en stund på natten och kanske jag lägger mig där sen, när det blir lite kallare.....?

Matte har iallafall fått för sig att hon ska smörja in mina "armbågar" med någon kletig salva. Men den får inte sitta på så länge, den smakar ju så gott. Varför ha salva där, när man kan äta den istället? ;)


SOV GOTT MINA VÄNNER! // Enzo





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Enzo - 5 november 2008 12:19

Idag tänker jag lite extra på dig Enzo, jag har tittat på foto från sommaren. Jag har nog fortfarande inte fattat för allt gick så fort. Men vi saknar dig så mycket! Lillmatte gråter ofta och längtar efter dig och idag har det kommit över mig också, ...

Av Enzo - 2 oktober 2008 13:17

Detta som egentligen var Enzos blogg...... Som skulle handla om hans liv. Nu blev det så här istället. Det är så tråkigt och saknaden efter honom är så stor. Jag saknar våra långa promenader, träningen,sällskapet, hans glädje när man kom hem, alla my...

Av Enzo - 4 september 2008 12:32

ENZO JAG ÄLSKAR DIG!!!! Varför blev det så här? Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Du finns överallt, vad jag änn gör så är du "där". Glöm aldrig att vi älskar och saknar dig! Du får det bättre så här, slipper lida.... vi ville inte att du s...

Av Enzo - 1 september 2008 09:26

Voff! Förlåt jag ska sluta att lova, att jag ska bli bättre på att blogga, när jag inte kan hålla det. Tiden räcker inte alltid till, matte och husse jobbar, barnen ska ha sin tid och så är det ju jag som vill ha min tid =O). Promenader, kel, och hjä...

Av Enzo - 22 augusti 2008 10:31

HEJ!! Oj, vad det har uppdaterats dåligt *skäms*. Nu är vardagen tillbaka igen jobb, dagis och skola..... Eftersom matte oftast jobbar nätter, har jag matte hemma för mig själv om dagarna och det tycker jag är jätte mysigt. Innan husse och människova...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards