Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Enzo - 18 juli 2008 21:27

 En lite mulen dag.... Vaknade vid åtta-tiden. Hela huset sov, matte, husse, Elina, ja inte ens lillmatte Tilda hade vaknat. *Suck* vad tråkigt.

Det kurrade i magen och kisseblåsan var full. Alla sover där uppe utan jag. Hur sjutton skulle jag få dem att vakna?

 Funderade en stund och kom på att om jag börjar pipa och gny lite, kanske de vaknar. Sagt och gjort, drog igång det mest valpiga och sorgsna pip jag kunde. verkade funka, fast inte förräns jag slutat pipa kom husse ner. Endast iförd kalsonger öppnade han ytterdörren och släppte ut mig. Hujedamej, hoppas ingen såg honom! De ser ju rätt lustiga ut de där människorna, jag menar de har ju bara päls på vissa ställen....En del mer andra mindre.;)

Nåväl efter en tur i trädgården, fick jag som vanligt ligga i köket och titta på matte och husse som bryggde kaffe och dukade fram diverse delikatesser på bordet. Själv fårjag alltid nöja mig med en skål torrfoder. '*Suck* Samma mat dag ut och dag in. Har man tur kanske man någon gång kan få en rå äggula eller lite fil. Äggulan för att hålla pälsen fin och A-filen för att hålla magen i form säger matte.


Efter lite frukost och efter att matte och husse hade klätt på sig, sa Husse att vi skulle åka ut till skogen och spåra. Jipppiiiie! Det är något jag verkligen gillar. Och duktig var jag oxå, så när jag kom hem fick jag ett ben att ligga och tugga på, mums! Stackars matte fick inte följa med, hon fick vara hemma och städa istället. Moahahaha.... Det kan hon ha!;) Hon gnäller på att jag hårar ner och drar in en massa grus. Men det gör ju de där människovalparna, hon har oxå!!!


Jaja, det här visade iallafall bli en riktig lyckodag för mig. För matte sa att när jag hade vilat några timmar så skulle vi åka och träffa Irra och Laban. Irra är en schäfertik som är ca åtta månader. Alltså ca två månader äldre änn mig. Hon är så fin och jag tror nästan att jag blivit kär. *rodnar bakom min pälsbeklädnad*. Vi gick en runda och sedan tränade vi lite lydnad. Vi behöver öva myyyycket säger matte. Matte har slöat till sig lite nu när Elina och Tilda, människovalparna har sommarlov. Inte lika mycket träningstid för mig.

Laban är en svart schabrador (tror jag?) en lite äldre herre. Irras låtsasbror eller vad man skall säga? De har iallafall samma matte. Filippa heter hon, och det är en trevlig tjej som gav mig köttbullar en gång på valpkursen och sedan den dagen har jag gillat henne. Men idag var det matte som hade köttbullar med sig och Laban fjäskade så för matte, att jag nästan trodde "gubben" skulle flytta hem till oss:-o

Laban är nog ca åtta år gammal och mullrar värre änn åskan. Jag är lite rädd för honom och lägger mig på rygg. Men Irra, den modige hon bryr sig inte. Hon är en riktigt tuff brud. Och snygg är hon oxå! ;)


Hoppas att dagen imorgon blir lika spännande, då ska vi åka till mattemor och mattefar eller mormor och morfar som de andra säger. Ha det bra tills vi syns nästa gång och glöm inte att kommentera om du hittat hit. VOV VOV på återseende!

                                                  
            Kram Enzo



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards