Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Enzo - 30 juli 2008 20:41

Morgonen började (förrutom mat osv) med att husse skjutsade matte till jobbet och lämnade människovalparna hos mattemor och mattefar. Husse skulle vara hemma och läsa någon psykologi, vad det nu är för något? Under tiden fick jag vara hemma och vakta.


När husse kom tillbaka sa han att han hade varit i skogen och lagt ett spår i skogen åt mig. jag blev jätteglad och vi hoppade in i bilen och styrde mot skogen. Spårselen åkte på och min nos fick arbeta. Tog spåret klockrent! Detta är bland det roligaste jag vet. Efteråt som belöning blev det bus med min blåa favorit boll som jag fått av Basti. Den får jag bara busa med när jag varit duktig. Som en extra sporre. Efter ett "spårpass" är man helt slut mentalt, och det var tydligen husses baktanke, att han skulle få "plugga" ifred. *fnys*

Jaja, som sagt det tar ju hårt, så jag har vilat en hel del.


Imorgon ska vi åka och titta på ett hundhotell, jag ska nämligen ha semester från husse,matte och valparna. Tänkte skicka dem till  Göteborg medans jag har det bra på hotell. Tänkte skicka dem till Lisseberg. Tror att det är någon slags agility eller flyball eller något för människor? Men jag kan tala om att matte har haft ångest över att jag tar in på hotell. Hon tycker att jag är i yngsta laget för det. Men valparna ville så gärna till Lisseberg. Så imorgon ska vi tydligen till hundhotellet och hälsa på. Och sedan ska jag vara där Fredag- Lördag. Det var det jag hade hört när jag tjuvlyssnade igår.

Ha det gott allihopa så berättar jag mer imorgon! KRAMIZZAR // Enzo

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards