Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Enzo - 19 juli 2008 20:44

Nu har vi kommit hem igen efter vårt besök hos Mattes föräldrar. Tyvärr hann jag inte med några liveuppdateringar hos Mattemor och Mattefar. Det var full rulle hela tiden =).

Det var kul att träffas igen. Vi gick ut på en skogspromenad allihopa och när vi kom hem till dem gjorde Matte och Husse en Västerbottenpaj. -Mums, vad det lukta gott! Men tror ni att jag fick smaka?- Nej, nej det vanliga gamla fodret från Royal canin fick bli min kvällsmat.*suck*


Lillmattarna Elina och Tilda stannade kvar hos deras mormor och morfar över natten. Så nu är det väldigt lugnt och tyst i huset. Det känns konstigt att ha Matte och Husse för mig själv. Jag kanske slipper stjäla toarullar och strumpor för att få uppmärksamhet nu???? Vi får väl se;)......


Tyvärr, tappade Tilda digitalkameran i golvet, så att den gick i sönder=(. Så jag får bjuda på en gammal bild istället.


Av Enzo - 19 juli 2008 09:30

Ännu en morgon.....ännu en dag...ligger och väntar på att husse och matte ska stiga upp. Äntligen hör jag att Lillmatte Tilda har vaknat och går in och väcker Matte och Husse. Tur att man har Tilda, hur länge hade annars de där sjusovarna sovit? Nåväl, Matte börjar ju jobba om ca en vecka och Husse om två. Och då blir det väl andra "bullar". Då blir det till att stiga upp tidigt. Fast å andra sidan, då ska jag börja mitt jobb som "huspassare". Dvs jag jobbar som väktare när Matte och Husse är på jobbet. Ett ganska okej jobb iallafall, för Husse jobbar dag och Matte natt. Så jag behöver bara passa huset någon timme=). Matte och Husse säger att jag behöver träna på att vara ensam lite mer, eftersom dom haft semester länge och jag har nästan fått följa med överallt=).

Tex. har jag varit och campat med familjen. det var skoj. Det kanske jag kan berätta mer om någon annan dag!


Så vad ska vi då hitta på idag? Jo, idag ska vi åka till Mattes föräldrar. Det var rätt länge sedan vi träffade dem, för de har varit på semester. Någon Grekisk ö var det visst.

Själv har jag aldrig varit utomlands. Men det var nära en gång att Husse tog med mig till Danmark. Han trodde att man fick det eftersom att Danmark är ett Eu-land. Vart ska ni sa Matte? - Vi ska åka till Danmark sa Husse.- Appapap, sa Matte det kan man inte, då måste Enzo ha någon spruta och gå igenom vissa procedurer.

- Gah, vad trist, jag som ville sticka till Danmark och käka röd pölse;).


Ja,ja nu drar vi snart till Mattemor och Mattefar. Vi ska gå på promenad och Elina och Tilda ska cykla. Ha, det bäst till dess!=) Kanske jag smugglar med Mattes dator, så kan ni få liveuppdateringar!;)


Så här såg det ut i morse när Husse och Matte åt frukost och jag snodde en toarulle, för att få lite uppmärksamhet;)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards