Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Enzo - 26 juli 2008 17:21

Strålande sol idag med. Jobbigt för många hundar, men vi har varit på hundbadet idag oxå, så det har fläktat skönt och blivit mycket bad. =)

Jag vill bada hela tiden och hämta den där bollen.....Matte och husse har försökt att få mig till att vila lite och passivitetsträna men jag vill bara leka och bada. Men idag lyckades jag iallafall ta det lite lugnare. Matte och husse tycker att detta är superbra träning för mig. Att möta andra hundar och människor. Träna inkallning, stanna kvar och mycket mer. Som jag tidigare sagt så bryr jag mig ju inte ett dugg om andra hundar och människor. Bara ögon för bollen och matte och husse (Mest husse, som kastar bollen). Hälsade iallafall lite på en Rottishane på 14månader som kom fram och sa hej. Jag tyckte mest att han störde min lek... inte så att jag blev arg utan mer, jaja vi har hälsat nu, ser du inte att jag leker med husse? Han lämnade iallafall kvar en söndertuggad tennisboll som jag tog hand om och hade som trofé ;). Ju mer bollar desto bättre....Jag får plats med 2 tennisbollar i munnen har jag upptäckt;).


Sedan vi kom hem har jag faktiskt mest legat inne och sovit. Ja förrutom ett litet bad i vattenspridaren med lillmatte. Man kan ju inte göra så mycket annat änn bada och vila i värmen. Vi får se vad som händer imorgon, men jag blir inte ledsen om matte och husse säger att det blir stranden imorgon igen=). Det gäller ju att passa på.......


VOV VOV // Enzo

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards