Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Enzo - 20 juli 2008 20:54

Bella, som jag jagade, tur att hon är en lugn och tålig kanin.....

Av Enzo - 20 juli 2008 20:32

Hej igen!=)Precis när vi hade gått ut började det ösregna, så det blev bara en kort runda.=(Matte och husse var tvugna till att köra och handla, så jag fick faktiskt jobba en liten stund idag. Som väktare hemma i huset. Det gick bra. Men jag brukar vara duktig på det. En gång ville Matte och Husse kontrollera så att jag sköter mitt jobb. Vet ni vad de gjorde? En sen kväll när familjen hade varit iväg och jag arbetade, var det någon som ryckte och drog i altandörren.....TJUVAR, tänkte jag och drog igång det värsta morrrrret och grövsta "skallet" man kan tänka sig. Men det visade sig att det bara var Husse som skulle kolla att jag gör mitt jobb och inte bara ligger hemma på soffan och degar. Men jag skötte mig bra. *Mycket stolt* ;) Nåväl, när Husse och Matte hade kommit hem från affären, gick Matte ut för att byta i Bella och Stampes bur (barnens kaniner).Då fick jag oxå vara ute och springa i trädgården.Matte skulle flytta över kaninerna till gräsburen men då slet sig Bella. Gissa vem som började jaga henne! Just, det, jag! Tyvärr blev matte och Husse inte lika glada över min lek. Jag förstår fortfarande inte varför, men matte säger att de blev rädda att jag skulle skada Bella. – Tur för dig Enzo att inte Elina var hemma!Skrek Matte. Bella är nämligen Elina´s ögonsten.  Jaja, allt gick ju bra, förrutom att husse svor ett par radanger då han kastade sig raklång efter mig. Han svor över att hans nytvättade jeans fick stora gräsfläckar på knäna……Men Husse ser ju ändå så fånig ut i de där kläderna…..;) Tur att Matte inte är så långsint, för lite senare bar det av till skogen för att möta min flickvän Irra =).Jag och Irra gick på promenad, tränade lite lydnad, lekte och käkade lite hästskit…….Ja, du läste rätt! Det brukar ju vi hundar göra, i alla fall jag och Irra.Det var smaskigt, men glädjen varade inte så länge för matte och Filippa hoppade och skrek och tyckte att vi var jätteäckliga! Men, men det gör inte så mycket för jag har andra planer på gång. I samma skog som vi var i dag, såg jag ett par härliga gyttjepölar.Så nästa gång du Irra, då blir det spa med lerinpackning! ;) Vad tror ni, tror ni att hon skulle uppskatta om jag bjöd med henne på spa? VOV VOV Ha en skön Söndagkväll! KRAMIZZAR Enzo

Min snygga flickvän och jag!

Av Enzo - 20 juli 2008 09:25

Nu har jag vaknat och ätit frukost. Har även varit ute i trädgården och kissat.


Det är lugnt och tyst här i huset. Inga barn som stimmar. Matte och Husse dricker sitt morgonkaffe och jag väntar på att komma ut en runda.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer......eller jo, förresten! Det plingade i Mattes mobil innan och vet ni!? Det var Filippa och Irra som undrade om vi ville träna och busa idag. Tjoho, om jag vill, finns det något roligare änn att få busa? Men det blir inte förräns ikväll. *suck* vad ska jag göra tills dess? Ligga här och rulla tassarna?

 När mina älskade syskon, eller nästan syskon dvs. Matte och Husses barn är hemma händer det alltid saker. Alltid någon som vill busa eller kela. Men nu är de ju som sagt inte hemma......

Matte och Husse har lovat att vi ska åka till Storegård hundpark någon dag. Är det någon som har varit där? Vi har aldrig varit där. Men jag tjuvkikade på deras hemsida och det såg kul ut.  http://www.storegard.se/ 


Nej, nu står matte och viftar med kopplet och ropar att det är dags att gå ut. Ha en bra dag, så återkommer jag lite senare. Blöta pussar //Enzo



Kameran är stendöd, så det får bli en gammal bild tills vi skaffat en ny=(

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards