Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Lek med Basti

Av Enzo - 22 juli 2008 22:41

Hallå, hallå=)!

Dagen idag började som de flesta andra dagarna här hemma. Vakna, ut i trädgården och kissa, vänta på att frukosten skall severas och sedan ut på en promenad. Imorse var det husse som tog morgonturen.

Jag var ganska trött i förmiddags efter gårdagens lek och bad. Matte, husse, Elina, Tilda och våran grannes människovalp åkte på marknad och jag fick inte följa med!=(

Det fick bli några timmars arbete idag också, med att vakta huset. Men det fungerade bra, jag var ju som sagt helt slut efter igår.


Efter ett tag kom familjen hem igen och jag blev ju som vanligt jätteglad!=) Jag blir ofta så glad att jag till och med glädjekissar lite. Blir så glad att jag tyvärr har svårt att hålla mig, så det kommer några droppar...

Jag hoppas att det går över när jag blir lite äldre. Matte och husse vet ju att jag gör så och därför brukar de släppa ut mig direkt, så hälsar vi där ute. Ibland räcker det att matte har varit borta 20minuter, jag blir lika glad iallafall.......;)


Matte och husses valpar hade fått godis på marknaden och jag undrade om de inte hade köpt något till mig? Matte sa att hon kollat på både grisöron och ben, men att de var dyrare änn i djuraffären. Jag är ju storkonsument av ben. Men matte sa lite glatt att hon iallafall hade köpt hundbajspåsar åt mig. Som om jag skulle bry mig!!!? Hon hade köpt extra stora påsar! Jag är en stor hund med ganska stora "utgifter" om ni förstår vad jag menar ;)

Som igår när vi var iväg och jag gjorde mina behov och Filippa tyckte att matte borde ta en icakasse istället.....;)

Jaja har man inkomster så har man utgifter....matte och husse älskar mig ändå.=)


Ikväll har jag varit ute en ganska lång runda med vår grannhund Basti. En gordonsetter kille på ca 1 &1/2 år. Han är jag oxå mycket förtjust i, pussar honom mycket=). Vi promenerade, lekte och tränade liiiiite lydnad. Det gick väl kanske inte så bra som matte hade hoppats med lydnaden. Hon får skaffa godare godis tycker jag. Matte tycker att jag inte alltid kan få köttbullar och korv utan att det ska vara när det ska vara lite extra. *suck*


Jag fick förresten ett märgben utav Basti och hans matte Pernilla. Det ska jag gnaga på imorgon=). De är så himla snälla, jag harfått bollar utav dem oxå. Gissa om de hamnar på min favoritlista. TACK BASTI!


Kramar // Enzo



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Enzo - 5 november 2008 12:19

Idag tänker jag lite extra på dig Enzo, jag har tittat på foto från sommaren. Jag har nog fortfarande inte fattat för allt gick så fort. Men vi saknar dig så mycket! Lillmatte gråter ofta och längtar efter dig och idag har det kommit över mig också, ...

Av Enzo - 2 oktober 2008 13:17

Detta som egentligen var Enzos blogg...... Som skulle handla om hans liv. Nu blev det så här istället. Det är så tråkigt och saknaden efter honom är så stor. Jag saknar våra långa promenader, träningen,sällskapet, hans glädje när man kom hem, alla my...

Av Enzo - 4 september 2008 12:32

ENZO JAG ÄLSKAR DIG!!!! Varför blev det så här? Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Du finns överallt, vad jag änn gör så är du "där". Glöm aldrig att vi älskar och saknar dig! Du får det bättre så här, slipper lida.... vi ville inte att du s...

Av Enzo - 1 september 2008 09:26

Voff! Förlåt jag ska sluta att lova, att jag ska bli bättre på att blogga, när jag inte kan hålla det. Tiden räcker inte alltid till, matte och husse jobbar, barnen ska ha sin tid och så är det ju jag som vill ha min tid =O). Promenader, kel, och hjä...

Av Enzo - 22 augusti 2008 10:31

HEJ!! Oj, vad det har uppdaterats dåligt *skäms*. Nu är vardagen tillbaka igen jobb, dagis och skola..... Eftersom matte oftast jobbar nätter, har jag matte hemma för mig själv om dagarna och det tycker jag är jätte mysigt. Innan husse och människova...

Ovido - Quiz & Flashcards