Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

6 månader, arbete & Stranden

Av Enzo - 24 juli 2008 23:18

Godkväll!=)

Jag har precis gått av mitt pass som väktare hemma i vårt hus. Det blev några timmars arbete ikväll, då matte och husse skulle hem till några vänner och grilla lite. Jag fick tyvärr inte följa med, då deras vänner har en gammal tant på 14&1/2 år. Närmare bestämt en gammal bordercollie tik. Matte och husse var rädda att jag skulle busa för mycket.....vadå, jag busa;)!!?? *ler*

Dessutom tyckte de att jag gott kunde vara hemma och passa huset.


Ni undrar kanske lite hur jag har det på mitt arbete och så? Om jag har några arbetskamrater, löneförmåner osv.? Jo,jag har en arbetskamrat vid namn Hulken. Oj, tänker säkert ni! Heter han Hulken, då är han säkert stor och stark och Enzo har det hur lugnt som helst på jobbet....behöver inte göra ett skit! Där har ni fel! Hulken är ca 1decimeter hög och väger ett par gram. Skulle någon tjuv ta sig in i vårat hus skulle han inte göra ett dugg....Hulken är husses undulat! Han sitter mest och tjattrar och käkar fröer. Själv får man slita......

Löneförmåner då? Jo jag har lyckats förhandla mig till något extra tuggben eller något extra grisöra, då jag arbetar. =) Får väl se om det blir någon löneförhöjning nästa år.......;) Ännu så länge är ju detta mest ett praktik jobb. Är ju faktiskt bara 6 månader. Idag blir jag det! GRATTIS till mig!=)


Tidigare idag har vi varit på stranden, hundbadet. Det var riktigt härligt idag! Det var nog hitentills den skönaste dagen denna sommaren. Jag var riktigt långt ute och badade. Matte & husse tyckte dock att det var för kallt i vattnet. Villka badkrukor! ;) Men människovalparna badade iallafall. Jag sprang lös och brydde mig inte alls om de andra hundarna utan hade total fokus på bollen, matte och husse. *stolt*


Nu är jag riktigt trött, så nu ska jag gosa lite med matte och sedan gå och lägga mig. Gonatt! Vi "syns" imorgon! Puss & kram //Enzo

 
 
Irra

Irra

26 juli 2008 02:28

Grattis min finaste pojkvän!!!! Jag saknar dig vi får snart träffas igen! :)

Puss & Kram //Irra

http://denvilda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Enzo - 5 november 2008 12:19

Idag tänker jag lite extra på dig Enzo, jag har tittat på foto från sommaren. Jag har nog fortfarande inte fattat för allt gick så fort. Men vi saknar dig så mycket! Lillmatte gråter ofta och längtar efter dig och idag har det kommit över mig också, ...

Av Enzo - 2 oktober 2008 13:17

Detta som egentligen var Enzos blogg...... Som skulle handla om hans liv. Nu blev det så här istället. Det är så tråkigt och saknaden efter honom är så stor. Jag saknar våra långa promenader, träningen,sällskapet, hans glädje när man kom hem, alla my...

Av Enzo - 4 september 2008 12:32

ENZO JAG ÄLSKAR DIG!!!! Varför blev det så här? Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Du finns överallt, vad jag änn gör så är du "där". Glöm aldrig att vi älskar och saknar dig! Du får det bättre så här, slipper lida.... vi ville inte att du s...

Av Enzo - 1 september 2008 09:26

Voff! Förlåt jag ska sluta att lova, att jag ska bli bättre på att blogga, när jag inte kan hålla det. Tiden räcker inte alltid till, matte och husse jobbar, barnen ska ha sin tid och så är det ju jag som vill ha min tid =O). Promenader, kel, och hjä...

Av Enzo - 22 augusti 2008 10:31

HEJ!! Oj, vad det har uppdaterats dåligt *skäms*. Nu är vardagen tillbaka igen jobb, dagis och skola..... Eftersom matte oftast jobbar nätter, har jag matte hemma för mig själv om dagarna och det tycker jag är jätte mysigt. Innan husse och människova...

Ovido - Quiz & Flashcards